Hur länge får jag ta ut föräldrapenning?

anhe

Trådstartare
Blir lite osäker på försäkringskassans regler. Dottern fyller 8 i september, får jag då ta ut dagar till hon fyller 8, eller bara tills hon gått ut första klass? vilket hon alltså gör i juni.

Sv: Hur länge får jag ta ut föräldrapenning?

det som infaller först, upptäckte jag förra våren...

Ja det är så, jag hade mina misstankar om det...

Nu har jag kollat med försäkringskassan, och det ska vara det datum som infaller sist som gäller. Blir lite fundersam, eftersom jag hört på flera håll att det är det datum som infaller först som gäller, men inte enligt försäkringskassan själv, får väl hoppas att de vet i alla fall.

Liknande trådar

Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 875
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 903
Senast: Thaliaste
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: trazel
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar