hur länge är ok ?

Sv: hur länge är ok ?

En till aspekt av att inte vara ute jättesent: vi bor på landet men ändå så är det lite busliv här med vandaliseringar och stölder. Våra tonåringar SKA vara inne kl 23 om det inte är ngt särskilt, då går det givetvis att förhandla. Vi har förklarat för dem att om de inte är ute och ränner på nätterna så har de inte synts ute på natten och då kan ingen anklaga just dem för att ha varit med och härjat.

Jag tror det viktiga är att veta vad hon gör. Ska hon bara driva runt är midnatt ganska sent tycker jag. Är hon med någon ni känner och ni vet vart dom ska vara då trycker jag det är ok.

Just midsommar är inget problem här, eftersom den firas på en liten ö i skärgården, senaste åren har dom oftast gått och lagt sig efter mamma och pappa :angel:.
.
Valborg satte jag hemgångstiden till elva, även för min snart 17-åring. Take it or live it, och han tog det.
Just pga att valborg ÄR en stökig helg och det har hänt och händer ofta lite tråkigheter där vi bor.

Min man har en 14 årig dotter som har börjat bo här jämt . Innan har hon bara varit här varannan helg.

Midsommar kommer...och vi har diskuterat vad hon ska göra och hur länge hon får vara ute. Vi sa att hon ska vara hemma 24:00.
Då fick hon världens utbrott och tyckte att vi behandlade henne som en snorunge
Hemma hos mamma fick hon vara ute mycket längre.

Så kära tonårs föräldrar hur länge får era tonåringar vara ute en midsommarnatt. ?

Egentligen så spelar det ju ingen roll hur länge andras barn får vara ute, min 16 åring får vara ute tills hon vill hem, jag sätter ingen tid eftersom hon alltid sköter sig och vi hör av varandra flera gånger under kvällen, ibland är hon nästan pinsamt ärlig och berättar allt hon och kompisarna har gjort:o
Om jag ska hämta henne så blir det oftast vid två på natten (om jag inte hämtar så är det för att hon är hos pojkvännen, då hämtar hans mamma dem de bor sju mil från oss) jag tycker inte tiden spelar någon roll utan det är att man har en öppen komunikation som är viktigt.

Min 18 årige son får inte heller några tider, det är samma där, vi hörs av och kollar läget på kvällen, givetvis så vill jag ju hämta dem på samma gång, så kul är det ju inte att ligga på vägarna på natten;)

Men om du/ni tycker att 24.00 är en bra tid så är det ju det som gäller, som sagt, det spelar ingen roll hur andra gör, det är för er det ska kännas rätt:laugh:

Kanske ska tillägga att vi bor i en liten stad, det hade varit annorlunda om någon av dem hade velat åka till en större stad och festa, då hade jag nog varit mer "tidstänkande"

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 638
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV