Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det är synd om du ska tycka att det är äckligt att amma ditt barn när barnet fyllt 1.
Som barn vill man nog inte ses som äcklig av sin mamma.
Är det just vid årsdagen som barnet blir för stort helt plötsligt?
Det är samma barn som en dag innan. Och brösten är samma.
Jag kan inte förstå när det blir äckligt.
Eller är det helt ok och kanske till och med lite bättre att ta en djurbebis från mamman och ge mjölkersättning?
Så slipper ungen suga på mamman. Hon kanske tycker att det är jobbigt.
Jag har hört många om tycker det är skitjobbigt med att gå runt med mjölktuttar att de knappt kan vänta tills de "får" sluta amma... Att det läcker osv.
Men alltså när man ammar länge är detc så att brösten "lär" sig att inte läcka???
Jag läckte första 1½ veckan ungefär inann produktionen anpassat sig. Sen kunde de läcka på morgonen eftersom Rasmus sov 8-9 timmar på raken.
När jag började ge ersättning så läckte jag första kvällen jag hoppa över kvällsmålet.
Och är det inte bökigt på vintern med mjölkstockning och allt vad det nu heter?
Födde i slutet på oktober och har aldrig haft mjölkstockning, en kompis fick mjölkstocking i maj och en bekant till sambon fick mjölkstockning jämt fast hennes 2 ungar är födda på sommaren. Spelade ingen roll om hon ammade och pumpade dygnet runt.
Och så slutligen en ren mode fråga
Har ni fortfarande ammningskläder?
Aldrig använt amningskläder. Har amningsbh som jag hade när jag var iväg på stan för att kunna amma lite diskretare.
Och vad är det som säger att du kommer ha samma uppfattning när du väl har en bebis på 1 år?Lamborghini skrev:Varför är det synd om mig/mina framrida barn om jag väljer o sluta amma inom 1 år..? Det är väl rätt normalt att man gör det har jag förstått.
Det där har jag också funderat på,om någon skulle föda upp sitt föl på mjölkersättning för att inte slita på stoet/sätta igång stoet tidigare eller dyl skulle det bli folkstorm, vari ligger skillnaden?
Varför är det så mycket viktigare att djurbebisarna skall ha råmjölken och modersmjölken medan det inte är lika viktigt för våra egna barn?
En annan sak jag funderat över är,varför mår vi människor så dåligt/känner avsmak och äckel inför att "dia" våra barn när djuren inte gör det?