Hur lång?

Bleillan

Trådstartare
Hej! Jag har en fråga. Hur lång måste man vara för att kunna ruda en westernsadel? Går det att reglera stigbyglarna på en sådan sadel ? Tacksam för svar:)

Hej! Jag har en fråga. Hur lång måste man vara för att kunna ruda en westernsadel? Går det att reglera stigbyglarna på en sådan sadel ? Tacksam för svar:)

:D Inte så lång tydligen.

Ja det går att reglera stigbyglarna, men det är inte så smidigt som på en engelsk sadel.

Det finns ju pyttesmå westernsadlar till små barn, så det behövs väl ingen särskild längd på ryttaren. Handlar mer om att ha rätt storlek på sadeln :)

Westernsadlar har också stigläder ;) om man är väldigt kortbent i förhållande till rumpstorlek kan man låta en sadelmakare korta fendrarna

Jag är 1.59 och stiglädren är alldeles precis för långa. Går inte att korta mer utan att lämna in dom. Men som de andra sagt så finns ju olika sadlar och olika stigläder

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
789
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
599
Senast: morgaine
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock...
2
Svar
20
· Visningar
984
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb