Hur lång tid....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare tya
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 650
T

tya

Min häst skall opereras 2 okt,eller som vet säger-"rensa upp grus i leden",vänster bakknä,nu är jag lite nyfiken,om ngn vet hur lång konvalicenstiden (stavning??) kan bli?.:angel:

Sv: Hur lång tid....

Boxvila i ren ute/innebox i ca 6-8 veckor skulle jag tippa. Min förra häst opererades i båda bakhasorna ganska nyligen och jag blev lite chockad av hemgångsråden måste jag säga.

Boxvila med passiv motion i 2 veckor= böjning av varje ben till smärtgrens 10 x 15 sek 2 ggr dagligen, samt butta 2 ggr dagligen. Efter 2 veckor skulle stygnen tas och därefter skulle han promeneras 2 ggr dagligen och återbesök efter 6 veckor. Byte bandage var 3e dag och det var inte lite bandage kan jag säga.. Var lindad från kronranden långt upp över haserna.. Vi fick dock ge upp bandagen för han hade bara sönder dom, är bara 1 år, så jag sprutade på sårplast istället.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
596
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 029
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 719

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka