Hur lång tid?

C

CeciliaW

Hur lång tid tar det ungefär för ett tävlingsklart ekipage att rida fem mil? Någon som har koll? Eller om någon har någon annan bra tidsangivelse?

Sv: Hur lång tid?

Rider man för första gången så är det väl vanligt att rida runt 10-12 km/h. Alltså mellan 4-5 timmar.

Rider man för att vinna så måste man i regel rida från 16 km/h eller snabbare. Mao runt 3 timmar.

Sv: Hur lång tid?

CeciliaW skrev:
Hur lång tid tar det ungefär för ett tävlingsklart ekipage att rida fem mil? Någon som har koll? Eller om någon har någon annan bra tidsangivelse?

Här ser du tider för senaste distansritten. Sydnärke femmilen.

http://www.nerikesdistansryttare.org/

Klicka på ryttarprotokoll. En tämligen lättriden bana, flack, steniga vägar borde dock bromsat ekipagen mer än vad det gjorde. Därav de många uteslutningarna tror jag. Själv vara jag den siste godkända och red en häst som är helt grön för distans.

Hälsning Maja

Liknande trådar

Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 000
Senast: cewe
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
314
Senast: Nepenthe
·
Skola & Jobb Om ni ska förbereda en presentation, föreläsning el dyl och ska göra tex en power point, ungefär hur lång tid behöver ni? Tidsmässigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 107
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025