Hur lång tid ska det ta innan dom tål varandra?

Kim_N

Trådstartare
Jag har ett problem med mina tre katter.

Först hade jag bara mina två busungar Elliot och Flisan. Dom är nu 1,5 år gamla.

För ca 1,5 månad sen så adopterade jag deras helsyskon som är ett år yngre (sigge). Hans ägare (mina katters uppf skulle flytta utomlands) och annars skulle han avlivats av jägare.. :cry: Tycker att han är en så go kisse så jag tog hem honom.

Det har överlag gått bra hela tiden. Det har varit lite små tjafs, speciellt om han liksom "sprungit på" och överraskat dom andra. Ca 5 ggr totalt har dom hoppat på varandra, men alltid gått iväg från varandra på 1 sek. Det har blivit en hel del "örfilar", men inte alls så mkt som jag ändå hade trott att dom skulle göra upp.

Elliot och Sigge funkar SUPER! Har gjort hela tiden, bråken har i stort sett alltid varit mellan Flisan och Sigge. E & S busar ihop och accepterar varandra i alla situationer (vad jag märker).

Men mellan Flisan och Sigge tycker jag att det har blivit värre nu den senaste veckan.

Min teori är att han har bott in sig och är kaxigare. Förut när hon fräst eller morrat har han gått undan. Men nu sitter han kvar eller börjar jaga henne. Oftast sitter han kvar. Men tycker nu att flisan blir nästan mer och mer osäker, vilket känns jättejobbigt. Hon har ju vart så himla framåt jämt.

Tror ni att det är en övergående fas, att han testar sig fram lite? Det har ju inte vart såhär mer än som sagt en vecka.

Sigge "the trouble maker"....

 
Sv: Hur lång tid ska det ta innan dom tål varandra?

Skrev fel! Elliot och flisan är 2,5 år och Sigge 1 år!
 

Liknande trådar

Övr. Katt i oktober 2016 köpte jag cornish Rex katter, en kastrerad hane som då va ca 5 månader samt hans några månader äldre kastrerade...
2 3
Svar
41
· Visningar
17 382
Katthälsa Hej! Har rätt stora problem här hemma med min lilla katt Zingo som är 11 år gammal. Nu har lille Zingo tydligen åkt på diabetes. Han...
Svar
4
· Visningar
1 931
Senast: Sol
·
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir...
2
Svar
25
· Visningar
4 399
Senast: Mahonia
·
Katthälsa Jag ska ut och åka en bit med mina katter. Resan kommer att ta ca åtta timmar inkl. ett stopp på ca 1,5 timme. Katterna är snälla i...
Svar
11
· Visningar
5 995
Senast: Piek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp