Hur lång och tung?

MissOnly

Trådstartare
Jag är runt 160-161 cm lång och väger väl en 50 kg (lite på nergång hoppas jag..) Hur långt räcker det inom galoppvärlden? Jag har länge varit väldigt sugen på detta, men inte vetat om jag duger ;)

Sv: Hur lång och tung?

tja ;)
är kass på sånt här men tror att du kan rida löp upp till 55 kg (ev. 60??) så vikten är ju inga problem

Många gör felet i början och hakar upp sig på vikten. Det är inte så att man måste väga under 65kg för att överhuvudtaget komma in på stallbacken, samtidigt kan man inte räkna med att bara för att man väger under 50kg kan bli jockey. Det är en massa andra faktorer som spelar in, men det är en underbar sport med plats för alla stora och små! Så mitt tips är att testa på och se var du passar in som. Kanske vill du hellre bli proffs/amatörtränare, hästägare lr en arbetsryttare. Lycka till ;)

tack för svar :)

främst är jag ju en "vanlig" hoppryttare, men jag hoppas på att kunna leva på hästintresset så småningom, och jag är ju då öppen för det mesta, och galopp verkar mer vara något för mig än trav ! :)

Jag är runt 160-161 cm lång och väger väl en 50 kg (lite på nergång hoppas jag..) Hur långt räcker det inom galoppvärlden? Jag har länge varit väldigt sugen på detta, men inte vetat om jag duger ;)

Det finns massor av trådar i ämnet, till och med flera trådar som samlar och länkar vidare till andra trådar. Sök i ämnet och spinn vidare på diskussionerna där! Massa intressant info om vikter, längder osv...

Ps. Hoppas att du inte är på nedgång... 50kg med muskler och du är perfekt i kroppen!! Vi är lika långa o när jag gled under 50 sträcket blev jag alldeles för svag och orklös (= värdelös galopp-ryttare) sikta på 50-52 med muskler i stället!

Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Jag är redan riktigt muskulös, det är inte för intet jag kallas manskvinnan ;) ska ta mig en titt på de andra diskussionerna :)

Jag är redan riktigt muskulös, det är inte för intet jag kallas manskvinnan ;) ska ta mig en titt på de andra diskussionerna :)

Banta då inte ner dig! Rid skortan av oss klenisar i stället! :) Allt för många tror att 45 kg är så idealt, men ytterst få är så korta att de kan inneffatta muskler i de få kilorna.... *ninni knattar o laddar musklerna: rostmacka me hallonsylt o the me honung* :crazy:

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 544
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Extremt het häst