Hur lång konvalescens/strålbensbursor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

kryddan

Trådstartare
Hur lång konvalescenstid är det på inflammerade strålbensbursor? Om du har haft en häst med detta, hur gick det för den?
Naturligtvis så litar jag på min veterinär men hästen är inte färdigdiagnostiserad ännu och jag har möjlighet att köpa en jättefin häst till som inte är så dyr, det är därför jag undrar.
Tacksam för svar!

Sv: Hur lång konvalescens/strålbensbursor?

Ska du köpa hästen med inflammerad strålbensbursa?

Diagonstisera problem från hoven är jättesvårt!!!

Jag fick facit -svart på vitt först när jag gjorde en MRI på Stenestad..

Jag känner till 2 hästar som fått denna diagnos och det har fungerat ett tag sedan blivit sämre igen. Aldrig kommit tillbaka till full ridning.

Tack för svaren. Oturligt nog så är det min fina häst som har fått denna preliminära diagnos :(. Vi (jag och veterinären) har talat om att ev göra en MR på Stenestad. Men eftersom det kostar 24 000 kr så måste problemet lokaliseras och behandlas först. Hjälper inte det så blir det MR, vem som betalar återstår att se. Hästen är fullförsäkrad men jag förstår om förs bolaget knorrar om jag bestämmer mig för att göra detta, i värsta fall så får jag betala själv :cry:!

Neej! va tråkigt!

Det pratades om att behandla strålbensbursan på min med. Jag är glad att det inte gjordes eftersom det inte var det som han hade problem med.

Nu med facit i hand önskar jag att jag hade gjort MRI:n långt tidigare och sluppit alla funderingar och hopp o förtviivlan. Det hade även sparat plånboken, efter alla utredningar och behandlingar så hade jag betalat MRI;n flera gånger om.

Det kostar 11000:- att göra MRI på båda framhovarna. Har man bara lokaliserat hältan till hoven så behövs inget mer för att göra MRI:n.
Felet hittar de sedan med MRI:n

PM:a gärna om du vill veta mer!

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 121
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 333
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka