Hur lång är en start?

_Runaway_

Trådstartare
Konstig formulerinbg på frågan, men hur lång tid räknar ni att en start är? Om det är säg 10 ryttare framför, hur lång tid är det? Det gäller en tävling med lägre höjder, inga omhoppningar.

Sv: Hur lång är en start?

Beror på hur många hinder och vilken hjöd tycker jag :) Men en 15-20 minuter kanske.

Konstig formulerinbg på frågan, men hur lång tid räknar ni att en start är? Om det är säg 10 ryttare framför, hur lång tid är det? Det gäller en tävling med lägre höjder, inga omhoppningar.

Räkna ca 2 minuter per start, men tänk på att det kan gå bra mkt snabbare med.

Man brukar räkna 2 min per start som Saint säger men det är bra att ha lite koll på bedömningen med. En A:0 går fortare än en A:0+A:0 och lokaltävlingar brukar gå betydligt segare än reg/nat. På vissa tävlingar tar de även in två ekipage på banan och då går det väldigt mycket fortare. Bäst är alltså om du är i GOD tid så att du hinner softa lite och spana på andra ryttare och bilda dig en uppfattning om hur snabbt det går.

Här i distriktet är det ofta många starter, så då brukar det vara två på banan som Zlatan säger, för att tävlingen inte ska ta hela dagen och kvällen. Vi brukar räkna med 1,5 min per start, det brukar stämma bra.

Jag brukar räkna 1.5 min när det är A:O och 2 minuter när det är A:O/A:O:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 130
Senast: Bison
·
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
748
Senast: Oknytt
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 577
Senast: ako
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka