Mattsson
Trådstartare
Har varit hos kiropraktor och fått konstaterat att jag har en medfödd snedhet i ryggen som aldrig kan arbetas bort helt. Känner väldigt tydligt när jag rider att hästarna har svårare i höger varv och mitt högra sittben ligger liksom alltid i mer än det vänstra. Mina ben är olika långa och mina axlar sitter på olika höjd. Kiropraktorn jämnar ut det till viss del, men det ramlar ju tillbaks så småningom. Emellanåt lyckas jag korrigera det i ridningen, men när jag rider för tränare så känns det som att de råden jag får bygger på att man har en rak kropp och det har jag ju inte så jag har insett att jag måste försöka arbeta emot min egna kropp för att få det här att fungera. Jag känner väldigt tydligt att hästen inte gör som jag tänkt mig, men jag kämpar med att korrigera mig själv rätt för att få till det. Är det någon här inne som har liknande problem? Hur har ni gjort för att få till en bra sits vid ridning? Nästa månad kommer det en tränare till stallet som även arbetar med människokroppar, så jag hoppas få bättre hjälp då men tar tacksamt emot alla tips.