Fast det är ju pga såna här tolkningar som diskussionen går på villovägar. Du hårdrar och förenklar och hånar. Varför då? Har du inga riktiga EGNA argument i sakfrågan? Om du nu ändå känner dig tvungen att citera mig så kan du ju göra det korrekt. Orkar du inte leta på dom ord jag skrivit kanske det är bättre att helt låta bli. Jag menar om du nu är mån om att diskussionen går "rätt" till kanske du ska ta dig en tankeställare själv.
Nej. Det är varken jag eller andra som drar iväg. Jag hårdrar inte, förenklar inte, och hånar inte. Det är snarare en högst neutral tempererad reflektion utifrån sammanhanget som rent faktiskt stämmer.
Utifrån det så nej - jag har redan skrivit tydligt sen dag ett i tråden med tydliga argument, liksom femtielva andra tålmodiga sansade övriga skribenter. Hade så inte varit fallet hade tråden varit låst sen länge.
Så nej - faktiskt inte behöver jag per din ordination någon ”tankeställare” .
Den enda ”tankeställaren” isåfall skulle vara att jag vet att det aldrig någonsin går att ”diskutera” något med dig - om det så är jag, någon annan , Jesus, påven eller vem som. Just utifrån det du tillskriver andra - du själv tar dig aldrig en tankeställare någonsin i de trådar du väljer att fullständigt löpa amok i med påståenden och vrängande och vridande på de mest märkliga sätt.
Titta bara på hur du adresserar @Vinur nu när denne ifrågasätter något som kräver av dig att konkret svara .
Samma som du bemöter alla när du inte kan ignorera /vända in på något annat spår .
Senast ändrad: