För två veckor sedan gjorde jag slut med min pojkvän/sambo efter 11 månader tillsammans. De sista månaderna insåg jag att det antagligen inte skulle fungera i längden, och när jag börjat känna så är det svårt att få bort de tankarna. Han blev fruktansvärt ledsen och trots att vi bråkat en del den senaste tiden var det nära att jag ändrade mig där och då eftersom det gjorde så ont att se honom så. Vi (jag) gjorde iallafall slut och nu två veckor senare undrar jag fortfarande om det var rätt beslut. Jag vet ju innerst inne att det var det eftersom det var flera saker som inte klaffade, men han var å andra sidan helt underbar mot mig när han var på bra humör. Jag vet också att det finns män därute som är underbara och positiva de flesta av dygnets timmar, men det är ändå så svårt och jag undrar hur fanken man ska kunna veta sådant på förhand, innan man redan dribblat bort sitt hjärta till personen.
Hur gör man för att sluta ångra sig och tänka på om det var rätt beslut? Hur gör man för att inte bara minnas allt det bra?
Egentligen tror jag bara jag vill höra att män inte är projekt och att det inte är värt att "vänta" på någon som har massor av trassligt bagage att reda ut på egen hand först.. Men lik förbannat sitter jag och gråter och känner mig som ett monster som krossat honom.
Hur gör man för att sluta ångra sig och tänka på om det var rätt beslut? Hur gör man för att inte bara minnas allt det bra?
Egentligen tror jag bara jag vill höra att män inte är projekt och att det inte är värt att "vänta" på någon som har massor av trassligt bagage att reda ut på egen hand först.. Men lik förbannat sitter jag och gråter och känner mig som ett monster som krossat honom.