Hur kommer man igång

A

alicia89

Hej.
Jag har länge varit intresserad av körning men har ingen erfarenhet av detta. Det närmaste jag har kommit är att jag tömkörde min foderhäst lite då hon tyckte att detta var SÅÅ kul!!! Men då satte jag bara på henne en longergjord som tömmarna fick löpa genom och så gick vi rakt fram längs vägarna på små promenader :angel:
Hur gör man om man vill lära sig tömköra och köra en häst? Kan man läsa sig till detta eller finns det etablerade instruktörer runt om i landet? Jag har ingen egen häst utan tanken var att så småningom kunna köpa en och köra med denna. Men det hade varit bra om man själv visste hur man gjorde innan :grin:
Hur gjorde ni när ni lärde er? Och då menar jag inte bara lära sig att få hästen att gå rakt fram, svänga och stanna utan faktiskt kunna hjälpa den att trampa under sig och jobba både från marken och framför vagnen.
Tack på förhand.

Sv: Hur kommer man igång

Var bor du?

Det är alltid bra att ha en tränare som kan hjälpa till först!
Du kan titta på Kuskringens hemsida för att hitta tränare i närheten eller så frågar du oss på "körning", förhoppningsvis har du någon som bor i närheten av dig!

Jag satte ut en annons om att jag ville lära mig köra.På så vis är det.

Fiffigt! Fick du många svar?
Nu har jag luskat mig fram till vilken som är närmsta körförening för mig och där finns det utbildningar, typ en gång i veckan. Också över nätet hittade jag en som kör in hästar på internat typ. Har dock inte bestämt mig. Men det hade ju varit skönt med någon lite närmre så en annons är kanske inte helt fel..

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 634
Senast: Ceta
·
Körning Kan börja med att skriva att jag antagligen inte kommer kunna göra något inom körning inom närmsta tiden, men vill gärna göra det någon...
Svar
3
· Visningar
1 983
Senast: Sryoqwe
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 422
Senast: WSLPZF
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 960
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna