Hur kommer det sig

R

Rufsan.

att det är 96 timmars karens på homeopatmedel?? Det är ju bara vatten sägs det ju :angel:
Hur kan det synas i urinet eller i blodet??

Sv: Hur kommer det sig

Jag är ganska säker på att det inte går att spåra vid urin eller blodprov.

Om hästen behöver behandling med t.ex. homeopatmedel (eller akupunktur, chiropraktisk behandling, laserbehandling, TNS, ultraljudsbehandling mm.) anses den inte vara fullt frisk, då är den inte i tävlingsmässigt skick. Därför har dessa behandlingar karenstid. Såvitt jag vet går ingen av dem att spåra med dopingprov. Så precis som i många andra sammanhang finns det möjlighet att fuska för den som verkligen vill...

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
2 004
Senast: QueenLilith
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Travtränaren Peter Eriksson miste synen i en olycka på Rättvikstravet. På sjukhuset följde han då egna hästen Florence Ima till seger på...
Svar
0
· Visningar
104
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 357
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka