Hur komma åt längre in?

Rie

Trådstartare
Jag ska till att rengöra en toalettstol som inte använts på ett bra tag och längst ner på sidorna kommer jag ju inte åt med en vanlig toalettborste.
Finns det något annat man kan använda?

Den var ju OK innan den slutade användas.

Sv: Hur komma åt längre in?

Häll i nåt bra rengörningsmedel och låt verka några timmar. Sen skrapar man med lämpligt redskap (har provat skedar, knivar och nån sorts stekspade i metall, som sedan slängdes.)

Avsluta med att tvätta som vanligt.:laugh:

Ahh, diskhandskar var fiffigt.
Ska ladda med dessa och skrubbsvamp och diskborste mm.

Vit toastol åter i sikte.....

När jag ändå håller på och frågar; vad är bäst - bara skura fogarna runt kaklet i (samma) badrum eller köpa vita fogfärg och måla alla fogarna?
Ska fräscha upp badrummet som har vitt, ej slätt, kakel.

Fler tips på lightstyling inför ev husförsäljning?

Nädå, men jag trodde det handlade om att städa bakom ett element eller ett kylskåp, vilket också kan kräva sin teknik :p

För guds skull, så städa inte med knivar och andra vassa föremål, för du sabbar emaljen och sen fastnar smutsen där och du får det aldrig rent.

Det är ofta därför toastolar är äckliga nertill, för folk skurar med vassa grejor! :devil::eek:

I med ett kalkrengörningsmedel eller det bästa är att häll riktigt varmt vatten i toastolen, sen ner med en diskmaskintableett, vispa runt med toaborste/diskborste/flaskborste, låt stå minst en timma men helst mycket längre, sen vispar du ur.
Kan behövas upprepas om det är mycket smutsigt!

Jag håller på med städ.

Tack för tipset. Har inte hunnit göra någonting än.

Häll i nåt bra rengörningsmedel och låt verka några timmar. Sen skrapar man med lämpligt redskap (har provat skedar, knivar och nån sorts stekspade i metall, som sedan slängdes.)

Avsluta med att tvätta som vanligt.:laugh:

:o:confused:

Så här gör man om man aldrig mer vill ha en fräsch toalettstol! Då använder man vassa saker och så repar man sönder emaljen där sen smutsen kan få fastna och gro, så man får en riktigt äcklig och skitig och ful toalett....

Jag brukar hälla i rejält med klorin och låta stå flera timmar och däremellan går jag och skrubbar med toaborste/diskborste lite då å då.
Då brukar det bli rent och fint :)

Även citronsyra brukar ge ett riktigt bra resultat :)

kl

:confused: Vad gör ni med era toastolar som gör dem så grisiga?? Jag använder bara toalettstolsrengöring och vanlig toaborste, det blir ju rent direkt!

Har man mycket kalk i vattnet blir det grisigt eftersom kalken biter fast och blir en perfekt grund för skit att fastna i den skrovliga ytan. Alger, ren skit - kan vara riktigt svårt att få bort med vanligt toarent.

Äter man starka mediciner kan även det orsaka smutsiga toaletter, men den största boven är nog förstörd emalj där smuts och annat skit fastnar!

Liknande trådar

Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
8 067
Senast: SaraXX
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
15
· Visningar
640
Senast: Crossline
·
Kläder & Bli fin Har ni några bra tips på ögonfransfärg att använda själv hemma? Alltså inte en vanlig mascara, utan permanent hårfärgningsfärg som...
Svar
6
· Visningar
356
Senast: cili
·
Hemmet Jag håller på att bli galen på riktigt nu! Har en stor gammal murad vedspis med (avstängd/bortkopplad) bakugn. Den har funkat felfritt i...
Svar
0
· Visningar
185
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka