Hur klarar man sig utan sin älskling?

M

maisan

Allt känns så tomt nu när han inte längre finns här. Ingen som glatt kommer o puffas o slickar på en, ingen varm nacke där man kan borra in näsan bakom örat o bara sniffa o mysa... ingen som kommer o möter en i dörren, ingen att ge mat o vatten åt, ingen att fara ut o promenera med o leta efter buspinnar...
Mår så illa hela tiden, visserligen bara två dagar sen han fick somna in inte ens 6 år gammal.
R.I.P min härliga underbara storkille:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Ta en dag i taget!

förstår din sorg har vari med om den själv o man måste ta en dag i taget!:cry:

vänliga hälsnngar!:bump:

Sv: Hur klarar man sig utan sin älskling?

Har också varit där, det är nästan fem år sedan nu. Men jag kan fortfarande mana fram känslan av hans päls under mina händer, höra hans snarkningar, hur den lilla gropen mellans hans ögon kändes, hans silkeslena öron och lukten av hans fisar...

Även om han är borta så kan jag plocka fram minnena av honom när jag vill. Och det må låta klyschigt, men då har jag honom alltid med mig. Den första tiden är värst.

*kram*

jadu va gör man utan sin älskling :confused: man får helt enkelt ta en dag i taget gråta å tänka på allt roligt man har haft å skratta åt alla roliga små egenheter ens hund hade, å glädjas av den fantastiska tid man hade ihop, ja skaffade ny hund ganska snabbt efter att min tjej dog va skönt att ha en liten valp hemma som man kunde pussa på :) kan ju givetvis ersätta den hunden man hade innan men de känndes ändå lite lättare att gå vidare...

För mig hjälpte det att ha en ny liten vän här hemma. Så jag hade något som höll mig sysselsatt.
Första tiden är värst. Men man lär sig leva med det och gå vidare. Även om det inte känns så just nu.

jag har vart i samma värld, en värld av sorg , och man känneer sej sså ensam, jag trodde att jag ALDRIG ville skaffa en ny hund, det tog 7 år nu , och jag har börjat komma över det och tänker på at skaffa en ny hund"/..

Harebäääst, R.I.P diiin staaackars hund, staaackars deeej <3,
liider med dej ! : ' ) <333

Det värsta just nu är att jag har ångest över att jag tog bort honom så fort, han hade en kotförskjutning i ryggen sen 6 månader tillbaka som gjorde att han inte kände när bajset kom, o sista tiden även pinket ibland, men han blev mycket sämre sista veckan o hade tungt att gå, svårt att sova o orkade inte leka eller gå ut ens på små promenader utan att få ont o sista dygnet flåsade han hela tiden trots medicinering. Jag låg med honom i hans säng i timmar o lyssnade på hans andning o strök på honom o sen bara visste jag att det måste göras... o en timme senare kom vet o lät han somna in. Jag älskade verkligen den där stora klumpedunsen (GD 90kg) o saknar honom mer än det går att beskriva.
Men det har låtit på omgivningen precis som att "men han var väl inte så dålig", "han kan ju röra sig", "han äter ju ännu", osv, o att man hade ju kunnat prova med en annan medicin, o då känner jag mig jättetung i kroppen o börjar tänka att gjorde jag fel?

Ligger hunden å verkar må almänt pyton å inte känna när avföringen kommer så va de absolut rätt beslut att ta bort hunden, klart de är svåra beslut å man vill ju givetvis aldrig att den dagen ska komma :cry: men nu gjorde den de för din hund å du tog absolut ett bra beslut...

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 969
Senast: Lavinia
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 863
Övr. Hund Ja, nu har jag tagit ett av de svåraste besluten i mitt liv. Jag skulle bli så otroligt glad om någon orkade läsa/skumma igenom allt...
2
Svar
22
· Visningar
4 062
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård