hur klara av när vovven är borta? *långt o rörigt*

U

Uddatyp

vi kommer antagligen få ta bort våran vovve nästa vecka, och jag har ingen som helst aning om ja överhuvetaget kommer att klara av de.
försöker ställa in mig på de, liksom förbereda mig att va utan vovve.
hon kommer endå nästan aldri när ja kommer hem eller så, hon sover mest och går runt lite sakta då o då..

jag har inget av hundgrejerna i mitt rum, vilket jag är glad över..för då är allt som vanligt där iallafall..vill inte glömma henne men de känns som om de kommer va de enda sättet att orka leva vidare.

gråter redan varje gång ja tänker på henne nu, varje gång något påminner om henne.
hade helst bara velat va hemma och inte gå ut igen förren ja klarar av att åtminstonde prata om henne utan att bryta ihop men jag måste ju till hästen, men ja kommer aldri klara att träffa folk..som alltid frågar hur hon mår och då kommer ja börja gråta igen..o ja kan inte sluta när ja väl börjar..o vill inte att de blir så..hatar när andra ser mig gråta, vet inte varför..

överväger tillome att ta lugnande för att orka med, om de hjälper mot sånt? vet någon om de hjälper mot sånt?

hur klarar man av att vara hemma när vovve är borta? allting påminner ju om henne, hon har ju endå vart här sålänge ja kan minnas..blir de lättare nångång? finns de nånting som kan underlätta perioden efter?
sånt här får mig att aldrig mera vilja ha vovve, eller nåt djur..för jag klarar inte av sånt här..svårt att liksom tycka att åren med henne är värt allt de här..även om de är de endå..men känns inte så.

Sv: hur klara av när vovven är borta? *långt o rörigt*

Det låter som en klyscha, men tiden läker alla sår stämmer faktiskt rätt bra..
Låt tiden ha sin gång. Ta dig tid till att sörja, stressa inte fram. Behöver du gråta så gör det.

Att behöva ta bort en vän är fruktansvärt jobbigt, varit med om det två gånger själv. Då kunde jag inte tänka på det utan att brista ut i gråt, men idag kan jag faktiskt tänka tillbaka på alla fina stunder vi hade tillsammans och le.

Saknar dem varje dag, men har nya hundar och framtiden att tänka på nu istället.

Massor med kramar till dig!
Aldrig kul det du står framför..

Sv: hur klara av när vovven är borta? *långt o rörigt*

Jag lider verkligen med dig jag har varit med om detta på 3hundar och 4katter och det är lika jobbigt varje gång.
men det går över, det låter hemsk men det gör det faktisk.
men nu är jag nästan immun mot det jag bara går vidare tänker inte på det men så är det tyvärr livet är fullt av glädje men också vissa stunder av sorg.
tänk på hunden mår hon inte bra och vill gå vidare så låt henne göra det.

massor av styrke kramar

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 229
Senast: Snurrfian
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 491
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 866
Senast: Lhas
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
2 059
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka