Oknytt
Trådstartare
Jag tycker nog det handlar mer om utseendet på kläderna/utrustningen än något speciellt märke om man vill känna att man "passar in", tex var det ju trendigt med rutiga ridbyxor för en sisådär 10-15 år sen, men det är det inte nu. Samma gäller starka knalliga färger och stora loggor (tänker typ de där gamla HV-polo-schabraken). Nu är det vanligare med lite mer nedtonade färger som brun, blå, grå, svart, beige och lite mer pastelligt, sällan man ser någon i en knallrosa eller äppelgrön outfit. För att nämna några märken som jag uppfattar som vanligt förekommande så är det väl Maya Delorez, Cavalleria Toscana, Uhip, Ariat, Pikeur, Kingsland, Zaczess. Men utrustning från Hööks osv är också vanligt. Hjälmar tycker jag ofta man ser typ OneK, Kep, Samshield, Kask, Back on Track. En liknande från Hööks kan "passa in" precis lika bra om det är det man är ute efter. De gamla sammetshjälmarnas tid är förbi
Jag tycker sammetshjälmarna är jättefina Hade gärna haft en själv. I blått sammet och ljusa läderremmar... Mmm