Hur kan det finnas så billiga sadlar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Real_Life
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 680
R

Real_Life

Lågpriskedjorna har ju allt som oftast ett superbilligt sadel-alternativ, tex börjes pinto som kostar under tusenlappen. Hur kan de vara så billiga? Material + tillverkning måste kosta en del?
Att de knappast är någon toppenkvalitet förstår jag ju men ändå, tillverkningen och allt, går inte det på mer än 8-900?

Sv: Hur kan det finnas så billiga sadlar?

Om du t.ex. köper tyg för grosssistpriser, ber nån indier sy upp det, tar ca 3 timmar för dom att göra en tröja kan vi säga, du betalar dom 5 :-/timmen= produktkostnaden blir 15:- + 10. Och sen säljer man tröjan för 200:- ....

Och nog är det likadant med de sadlarna....

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
853
Senast: Hermelin
·
Hemmet Jag ska ha ut en snickare för att sätta in 3 nya fönster (inte byta ut gamla, utan tre nya fönster som inte funnits tidigare för att få...
Svar
2
· Visningar
332
Senast: MiaMia
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 190
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka