Åh herregud vad jag känner igen det där
. Alla ska komma o rida så fort dom fått reda på att man har häst, eller som jag, är medryttare. Och när jag förklarar att jag inte kan ta med mig massa folk o låta dom rida eftersom det inte är min häst, och att det bara är jag som får rida, blir dom nästan sura? Och förstår inte alls vad jag menar. "men vadå? Ägaren behöver ju inte veta ngt"
Sen finns ju oxå barn som ridit på ridskola i 1 termin och är Så ambitiösa och
kan "allt", har en bekant vars kompis har en dotter som rider på ridskola. Mamman är inte insatt och kan inte direkt ngt om hästar. Tjejen vill ha en egen häst, det förstår jag helt! Men, hon säger till sin mamma att hon ska ha en 1-åring för 180000 att rida in själv och tävla elit med (det säger tydligen ridlärare, aha sure
). Sen ska dom tydligen bara komma till stallet 1-2ggr veckan för tjejen ska ju hinna med andra aktiviteter också
. Så då ska "väl nån kunna mata hästen litegrann" tills att dom kommer igen. Det som är lite skrämmande är att mamman tycker att allt egentligen låter rimligt förutom priset på hästen.. Och räknar med att det kmr kosta dom max 1000/mån...
kan ju säga att många har hamnat i diskussion med dom här