Hur högt är denna häst utbildad?

A

arracas

Han kan öppna, sluta, skänkelvikning, galoppombyte, förvänd, fram och bakdelsvändningar, går i form i alla gångarter och gör jättefina övergångar. :)

LB? LA?

Sv: Hur högt är denna häst utbildad?

Har den tävlat någon gång? Det en häst gör hemma är inte alls samma sak som det den kan utföra på tävling...
Tex ett LC program inehåller inga svåra rörelser men konsten är att få hästen eftergiven på rakt spår, det är ju svårare än när det händer saker hela tiden.

MSV skulle jag säga om han gör byten och skolor i form med lite kvalité i rörelserna.

Beror ju också på i vilken form hästen går. Min ena gör öppnor, slutor, skrittpiruetter, men hon orkar ännu bara gå i en lång, låg "unghästform", så vi håller oss till LC och LB än..

Har den tävlat någon gång? Det en häst gör hemma är inte alls samma sak som det den kan utföra på tävling...
Tex ett LC program inehåller inga svåra rörelser men konsten är att få hästen eftergiven på rakt spår, det är ju svårare än när det händer saker hela tiden.

Har ägt honom i 3 månader och tävlar nu LA:6. :)

Beror ju också på i vilken form hästen går. Min ena gör öppnor, slutor, skrittpiruetter, men hon orkar ännu bara gå i en lång, låg "unghästform", så vi håller oss till LC och LB än..

Han är 11 år och har en mycket fin form, vi har ju vunnit en hel del även fast jag bara haft honom i 3 månader, och domarna gillar honom jättemycket! :)

Han har liksom baken med sig hela tiden så samlingarna och ökningarna går jättebra! han är som ett gummiband. :p

Så vi har börjat med att försöka få honom att skritta på stället, och det funkar jättebra, dock orkar han inte så länge men det kommer :)

Du tävlar upp till LA:6 och undrar om hästen är utbildad LB eller LA:confused:

Ja, jag skulle vilja se den häst som är utbildad t.o.m. LB som blir placerad i en LA:6...:cool: Låter snarare som om du ska fundera på om hästen är redo att starta MSV...

Han har liksom baken med sig hela tiden så samlingarna och ökningarna går jättebra! han är som ett gummiband. :p

Så vi har börjat med att försöka få honom att skritta på stället, och det funkar jättebra, dock orkar han inte så länge men det kommer :)

skritta på stället?????????????????????????????

Han kan öppna, sluta, skänkelvikning, galoppombyte, förvänd, fram och bakdelsvändningar, går i form i alla gångarter och gör jättefina övergångar. :)

LB? LA?

Har ägt honom i 3 månader och tävlar nu LA:6.

Han är 11 år och har en mycket fin form, vi har ju vunnit en hel del även fast jag bara haft honom i 3 månader, och domarna gillar honom jättemycket!.

:confused: ... alltså du tävlar LA:6 med vinster och undrar om din häst är utbildad LB eller LA....:confused:

I MSV ska hästen kunna gå ökad trav också, så jag skulle nog gissa på LA istället...

Ökad trav ingår även i LA klass (LA:5 och LA:6)

Nirak

TS ska väl aldrig att den inte kan gå i ökad trav? F.ö så kan nog alla hästar som tävlas upp till LA:6 gå ökad trav då det som NiraK säger ingår i det programmet ;)

Varför undrar du? Ska du sälja den?

Den tävlar alltså LA, då går den ju åtminstone LA i mina ögon. :confused:

för övrgt så kan nog inte ens hälften av hästarna som går LA gå i ökad trav men men.....

Det är som min kompis...hon vinner LB efter LB på sin häst, fast den inte ens kan rygga, skänkelvikning och liknande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 517
Senast: Mia_R
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 412
Senast: Lutten
·
Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 171
Senast: Bison
·
Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 710
Senast: Bri
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar