Hur hjärtlösa kan folk vara?

Mirre

Trådstartare
Idag lämnade någon ett gäng kattungar i en kundvagn utanför affären här.
Det är kallt och blåsigt till och från här idag. Katterna är så små att de precis öppnat ögonen, personalen hittade dem, tog in dem och ringde vet.
Hur det gick sedan vet jag inte, tror de är kvar på affären och de ska försöka omplacera/katthem.
En hade skadat benet eftersom den åkt ner i hålen i vagnen:(
Vad är det för fel på folk?
Varför gör man en sådan sak?
Den som gjorde måste ju ha varit där tidigt som satan i morse
eftersom ingen verkar ha sett det.

Tänk om inte ungarna upptäckts:(
 
Sv: Hur hjärtlösa kan folk vara?

Nej men vafan. :( Om du känner de som har hand om dem så tipsa dem om att försöka få tag på en/flera ammor. Det är svårt och tufft att nappa upp kattungar. De behöver ha mjölkersättning kring varannan-var tredje timme dygnet runt.

Hoppas det löser sig för ungarna.
 
Sv: Hur hjärtlösa kan folk vara?

Det är hemskt.
Fattar inte hur man ens kan tänka tanken. :(
Tur att det ändå är bra människor som jobbar på affären
och som tog hand om katterna
 
Sv: Hur hjärtlösa kan folk vara?

Ja fy vad hemskt! Varför kan folk som inte vill ha kattungar inte bara kastrera/sterilisera sina katter? Utan i stället välja att lämna dessa stackars oskyldiga djur i en kundvagn åt sitt öde?
Usch!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Min kära katt som just fyllt 11 började uppvisa tecken på att ha ont för en månad sedan. Hon har varit som en kattunge hela livet...
2
Svar
32
· Visningar
5 394
Senast: kratbran
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
25 921
Katthälsa Jag förstår ingenting av min katt just nu. Hon blir 12 år i april, märks att hon är en senior men enligt en djurskötare jag träffade...
Svar
10
· Visningar
3 710
Senast: Michellan95
·
Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 481
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp