Jag ligger nog i gränslandet. Jag har det mesta på autogiro varje månad, så väntar jag till typ den 28e så ser jag vad som är kvar.
Jag pluggar och jobbar extra, så det kan variera 8-10k i inkomst varje månad.
Pengarna från CSN "överlever" jag på och det jag tjänar "lever" jag på. Min buffert klarar veterinären och trasig bil samma månad, utan problem. Plus att vi har en bra buffert på huskontot, klarar väl det mesta mindre problem som kan inträffa.
Då jag tar varje månad som den kommer. Vissa månader blir det en överraskning med bilförsäkring/skatt som bara kommer en gång om året. Det går bra det med.
Hade jag bara haft CSN och inget extrajobb, då hade jag nog behövt göra en ordentlig budget, det hade inte heller funnits utrymme att spara, i dagsläget så tror jag att jag för över 1000-1500 ca. (Det går automatiskt, så jag har inte koll exakt, går både till aktier och fonder).
Handelsbankens app har "mina utgifter" som visar ganska detaljerat var alla pengar går, den är bra om man vill ha koll! Det är mest hästarna som jag har koll på, det blir lite tokigt med "huset" då vi har ett gemensamt konto men inte gemensam ekonomi, då det går inte alls ihop med inkomster där riktigt, men man ser ju vad som kostar!