Det här kanske är självklart men ibland tänker man inte på hur man själv agerar. Var noga med att inte titta på henne när ni kampar, du kan till och med sitta något bortvänd för att absolut inte innebära något "hot" (eller "tryck" kanske är ett lämpligare uttryck).Hon leker mycket med hundkompisen men när jag leker med henne med tex en repknut så tar hon ett fast grepp och börjar dra/kampa lite men när hon märker att jag håller kvar så lägger hon sig ner utan att släppa leksaken.
Boll använder jag inte då stressnivån blir alldeles för hög.
Och som andra redan skrivit, låt henne få grejen så fort hon försöker kampa emot.
Klickerträning är bra men om man själv inte är duktig på det med rätt känsla och timing kan det leda till motsatt effekt. En del hundar (eller djur överhuvudtaget givetvis) upplever det väldigt stressande och jobbigt att de inte VET vad som förväntas av dem, vad de skall göra.
Även om man klickar och belönar minsta lilla försök till något överhuvudtaget så kan de tycka att det är skitjobbigt och snarare bygga på sin osäkerhetskänsla.
Det där förmodar jag att man kan komma runt om man är duktig men det gäller att läsa hunden ordentligt och bedöma sin förmåga korrekt .
(Nu menar jag absolut inte att du gör fel, har ju ingen aning om hur duktig du är utan det var mest en allmän reflektion.)