En sak till skulle jag vilja ha hjälp med.
Vi är eniga om att det är mannen som ska bevisa för mig att han är värd en chans till, att det går att lita på honom och allt det där. Men vi vet inte riktigt hur detta ska gå till.
Han frågar vad jag vill att han ska göra (i morgon, nästa månad, till sommaren etc, alltså inte bara idag, nu) för att uppnå detta och jag har inget svar att ge, mer än att vi ska fortsätta prata med varandra. Har ni här några svar? Några exempel på hur andra gjort i liknande situationer, rent konkret? Hur visar han att han är pålitlig? Hur vet jag att han säger sanningen i alla lägen, så att jag kan lita på honom? Jo, av det vi gått igenom hittills har jag ingen anledning att tro att han säger något annat än sanningen om just detta. Men eftersom han trots allt har gått bakom ryggen på mig, vilket han ångrar nåt oerhört, behöver jag ju ha någon form av "bevis" för att han inte gör detsamma igen.
Det är så svårt för mig, för minutiös övervakning är verkligen inte min kaffekopp. Han har ju lyckats gå bakom ryggen på mig tack vare att han haft min totala tillit och fulla frihet, vilket han missbrukat. Han har erbjudit full transparens, men hur gör man det konkret? 10 instagrambilder i timmen som visar var han är och vad han gör? GPS-tracker i jackan? (Nej, de var
inte allvarligt menade förslag!)