Hur hittar jag en hingst med ccrc/gen(gulsvart hingst)?

Sv: Hur hittar jag en hingst med ccrc/gen(gulsvart hingst)?

Varför inte köpa dig en gulbrun häst istället om det är så viktigt för dig? :)

Tro mig jag har letat, pm mig om du hittar en till mig med ordentlig stam.
Jag vill inte riktig ta nagon palominokornsning, sa visst ar jag jattesugen pa att kopa. Men det ar anda tilltankt att hon ska ha fol nasta ar och da kan man lika garna forsoka sla tva flugor i samma small..:)

När det gäller Dragon så vet jag åtminstone två avkommor som var registrerade som fuxar men hade ål, ljusa hår i öronen och mörkare ben. En av dem hade en helsyster som var isabell. Så där såg man tydligt anlagen om man stod nära men på håll trodde man att de var fuxar.

Mr Din-x är godkänd i PSA och jag tror[i/] han är godkänd i Danska Galopp, men däremot står han på semin i år så det går inte regga avkomman i galoppförbundet.

Men det går som sagt att regga i PSA, det är ju ingen förening med hög standard och dom är mig veterligen inte godkänd av nåt annat förbund.

Om ditt sto är fux och du betäcker med en gul hingst tex Bernstein så har du 50% på gul avkomma och 50% på fux eller brun.
Bernstein har vad jag förstått rätt bra kvalité på sitt frysta. Kostar 5000kr + moms för 3 doser = 3 försök.
www.blup.se kan man forska fram mycket roligt

Tänkte bara uppdatera lite och säga tack för all hjälp, visst är buke härligt när man är ute på djupt vatten och kan få vägledning av dem som kan:)

Men hur som helst tänkte jag att det inte blev bernstein till stoet då det inte var någon bra matchning när jag kollade lite närmre, dock lyckades jag övertala mamma att betäcka sitt fux sto som passar lite bättre med honom och det gick hem(gud vad det kommer komma föl nästa år ;) förhoppnigsvis tre friska sötnosar om allt går bra, herregud vi som alltid tagit ett i taget med mycket mellanrum, haha. Mycket förväntansfull alltså:) Men får se vad som ploppar ut nästa år efter honom då:) Och är det 50/50 är det ju bara kul, får prata med dem och höra vad de tror.

Liknande trådar

Hundhälsa Da jag fatt flera privata forfragningar hur saret utvecklar dig tankte jag att det kanske kunde vara interessant for manga har att se...
Svar
11
· Visningar
1 470
Senast: hastflicka
·
Hästvård Vet inte var jag ska placera denna tråd, Avel, Ridning, Hästhantering eller Hästvård? Handlar delvis om inridning/grundutbildning ;)...
Svar
7
· Visningar
1 509
Senast: Hunter
·
Skola & Jobb Hej! Jag behover lite rad angaende min jobbsituation: Jag har idag ett hyfsat bra jobb inom en branch som jag vill ha en framtid...
Svar
10
· Visningar
1 929
Senast: cucoomber
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 468
Senast: Bewildered
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka