Hur hitta sommarjobb i stall?

S

Smultron92

Ja, som rubriken lyder.
Har börjat kolla lite på sommarjobb nu (blir 16 i sommar.)
Det skulle vara väldigt roligt & lärorikt att få chansen att jobba
i ett stall under sommaren, gärna ett stuteri,tillrdningstall eller liknande.
Men hur ska man på bästa sätt gå tillvägar med att kunna hitta något ?

Sv: Hur hitta sommarjobb i stall?

VArför inte sätta ut en annons på equippa? Jag vet inte hur väl de läser där men det kan ju alltid vara skoj att prova...
Kolla vilka som behöver hästskötare där- kanske de behöver en extra över sommaren?!?!?
Tänk på att ställen som har annnser hela tiden behöver byta skötare ofta... Då kanske det är ett jobbigt eller ensamt ställe...

Det är väll som jag förstått väldigt stor konkurrens att hitta hästjobb just under sommarmånaderna när folk har sommarlov och att få jobba med hästar är mångas "drömjobb". Jag tror att det kan vara rätt svårt och det är nog svårt att synas bland alla andra annonser som dyker upp just om sommarjobb. Det bästa är nog att höra sig för själv i stället, även om de inte annonserat att de söker folk så ring runt till olika platser och hör. Ridläger, stuteri, turridning, rid/travstall eller vad det nu är du är intresserad av.

Sedan tycker jag att man ska kräva vit lön. Annars kan man alternativt leta på ett stall där man kan få en bra och lärorik praktik i stallet om man nu vill åka ut för att i första hand lära sig saker och ting. Det kan nog vara mer givande i form av kunskaper även om man inte får så mycket pengar. Alltså, hellre en bra praktikplats där du lär dig någonting och har en bra handledare och att du inte får ut några direkta pengar på det men att det är skäliga arbetstider osv. en svartjobb.

Det kanske kan vara svårt att hitta ett betalt sommarjobb inom hästnäringen,men man kan med lite framåtanda hitta ett bra ställe att hjälpa till på och därmed lära sig mycket.

Ta tex kontakt med personer som finns på ex www.tranarportalen.se eller liknande.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 058
Senast: Lavinia
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 806

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka