Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
DNA-test på din närstående och sedan hålla tummarna för att pappan - eller någon nära släkting till honom - har testat sig. Det KAN funka (om man har tur)! Bor pappan i Istanbul, eller bor han i Sverige?En närstående till mig har inte vetat vem dennes far är iom att modern hållit det hemligt. Nu har vi fått ett namn. Men jag hittar inget på google eller FB. Fadern var från Istanbul.
Vet någon hur man kan gå vidare för att ev hitta personen?
DNA-test på din närstående och sedan hålla tummarna för att pappan - eller någon nära släkting till honom - har testat sig. Det KAN funka (om man har tur)! Bor pappan i Istanbul, eller bor han i Sverige?
Med de premisserna hade jag som avkomma försökt med ett autosomalt DNA-testVi vet inte var pappan finns och om han fortfarande lever. Han föddes 1933 eller 1934.
Men avkomman sas skulle gärna veta mer om vem fadern är/var och om det finns andra släktingar.
Modern och fadern möttes i ett annat land än Turkiet. Men han var därifrån och om vi fattat det rätt hade han ägt ngt hotell. Vi vet dock inte var det hotellet skulle vara. Men vi tror det var i Istanbul.
Med de premisserna hade jag som avkomma försökt med ett autosomalt DNA-test.
Om det finns risk att personen i fråga har dött kanske man kan ringa folkbokföringen och höra.
Aha, då förstår jag, gissar att de har en liknande instans i Turkiet, men oklart hur villiga de är att lämna ut information.Du menar i Turkiet? Jag vet inte vad det heter där? För fadern har inte varit bosatt i Sverige någonsin, som jag förstår det.
Aha, då förstår jag, gissar att de har en liknande instans i Turkiet, men oklart hur villiga de är att lämna ut information.