Hur hitta ny omplacering

Ni är så rara! Det värmer verkligen, och betyder mer än jag trodde det skulle kunna göra.

Jag är inte inne på ras, individ är viktigast just nu.
Jag vill inte ha en utpräglad jakthund (husse jagar visserligen men vi bor inte optimalt för det), och partnern vill inte ha en liten hund. Annars är jag öppen för det mesta. En glad, sund och trevlig hund som gillar folk och andra hundar, ingen arbetsnarkoman och ingen hund av muskelknippetyp. Jag tänker nog börja titta runt i november, när vi landat lite.

Vad tror du om greyhound? De har visserligen mycket jakt i sig, men på ett annat sätt. De är stora, milda till sitt sätt, vänliga, stillsamma, stapelbara och kommer oftast mycket väl överens med både folk, fä och barn.

Vad tror du om greyhound? De har visserligen mycket jakt i sig, men på ett annat sätt. De är stora, milda till sitt sätt, vänliga, stillsamma, stapelbara och kommer oftast mycket väl överens med både folk, fä och barn.

Det är just jakten som bekymrar mig, vill gärna kunna låta hunden vara lös så mycket som möjligt, rastgårdarna är så trista här.

Idag är det tre veckor sedan vi avlivade mamma och syrrans hund och sedan en vecka har de en omplacering. De är väldigt glada över den nya hunden, sorgen över den andra är inte mindre men det är inte lika tungt utan de har mer glädje i vardagen. Även ungarna är glada i den nya hunden även om den äldste var tveksam först. Hunden är vuxen, utan olater och har funnit sig väl tillrätta, den är köpt på Blocket och de har träffat den ett par gånger innan och den har varit på hembesök innan den flyttade in för gott. :)

Om det känns olidligt tomt så se dig om vad som finns, det är gott om bra hundar på bl a Blocket och hundstallen som behöver nya hem, det är inte bara oseriösa blandningar från suspekta förhållanden som hamnar där.

Fick ett erbjudande om en korthårig Collie idag, det är dock lite tidigt av flera orsaker. Men Collie överlag ligger mig mycket varmt om hjärtat, långhåren mer än korthåren om man ska gå på utseende. Här hemma är fortsatt tomt och tyst trots att vi hade 3 extrabarn på besök. Ingen av dem hade dock päls eller buffade mig under armen för att få gos. Kanske tur.

Stor kram @Hyacinth

Jag fick min St Bernhardstik för 3 år sedan av en kompis, tiken var då 7 år gammal. Det bästa jag gjort någonsin, vi har ett underbart liv tillsammans än idag, trots att madam lever på övertid (vilket inte märks).
På fredag får jag hem min andra omplaceringshund, denna hittade jag i en omplaceringsgrupp på FB. Jag har hållit ögonen öppna ett tag efter hund nr 2, men inte hittat något jag tror passar ihop med min sanktis. I lördagskväll hittade jag honom, hälsade på honom (tillsammans med sanktisen) och jag tror det kommer bli skitbra. Han är en katalansk vallhund på 8 år, han kommer att komplettera oss perfekt!

Stort lycka till! <3

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en 8-årig hanhund av liten sällskapsras som levt med mig sen han var valp. Jag vill inte gå in på detaljer, men kort sagt så har...
2 3
Svar
57
· Visningar
8 821
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund I mina hundinförskaffartankar (chihuahua nr två) har jag allt mer börjat överväga en unghund eller vuxen omplacering snarare än en valp...
Svar
18
· Visningar
1 547
Senast: Acto
·
M
Övr. Hund En bekant till mig har blivit sittandes med sin fd pojkvänns hund då han tröttnade på hunden och när dem gjorde slut så struntade han...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: Syrsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka