hur hårt ska man spänna??

T

tintin2

Jag har köpt en westernsadel och den har en bakgjord oxå och då undrar jag hur hårt ska jag spänna den gjorden? :confused:

Sv: hur hårt ska man spänna??

Varför ska du använda bakgjorden? Ta bort den :) (om du nu inte ska fånga kossor :D )

Du måste ha den såpass hårt så att det inte finns ngn risk att hästen stoppar in ett bakben i den. Har sett allt för många som har superlöst, det är rent av en säkerhetsfråga om inte annat!

Sv: hur hårt ska man spänna??

Om du nu vill ha bakgjorden ska den dras åt så att den ligger an runt hela magen. Men behöver inte vara hårt.

Liknande trådar

Utrustning På en sele finns spänne för själva gjorden och ett spänne som går under hästens mage som sitter fast i bröstan. Undrar hur hårt man...
Svar
11
· Visningar
529
Senast: Efwa
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Har beställt ett till regntäcke lite panik då det ska regna i dagar, och inser nu när det är på väg att det är t-spänne fram på täcket...
Svar
6
· Visningar
511
Senast: Fibusen
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 594
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka