Hur har ni tid?

K

KarlBertil

Alla ni med heltids jobb och häst som skaffat valp, hur har ni haft tid till allt? Ska antagligen skaffa en valp snart och försöker hitta den bästa lösningen med tiden.
 
Sv: Hur har ni tid?

Jag skulle inte ha skaffat en valp under en situation likt den du beskriver..

En valp kräver otroligt mycket fördta året och det ska vara kul att ha hund, blir det för stressigt och för lite vila så uppfattar man snart situationen som jobbig och det ska vara ROLIGT att ha hund..

Sedan tar det ju som du redan vet ett tag innan valpen kan lämnas ensam och även när den är fullvuxen så tycker inte jag att en hund ska lämnas ensam hemma mer än 4-5 timmar.

Du kan lösa det genom hunddagis, dagmatte eller kanske kan du ta hunden med dig på jobbet ?

Kanske inte det svar du ville ha, men jag hade aldrig orkat jobba heltid, sedan ta hand om hästen och sedan motionera hunden. Man är ju inte klar fören sent sent på kvällen då...
 
Sv: Hur har ni tid?

Jag läser fulltid på högskolan samt jobbar extra varannan helg och har häst.. har också en 3 månader gammal labrador kille.. min sambo jobbar heltid. varierar mellan dag och kvälls tider.

jag och min sambo har löst det på så sätt att jag läser på distans och har honom med mig till hästen där min familj är och kan hjälpa till och hålla ett öga på honom och när jag jobbar helg har min mamma honom :)

funkar jätte bra :D
 
Sv: Hur har ni tid?

Jag köpte min hund när jag hade semester. Ellere jag planerade in semestern i samband med att jag köpte valpen. Hade då semester i 4 veckor sen efter dem 4 veckorna så följde han med min mamma på hennnes job den första tiden. Jag tycker nämligen inet att man sk alämna en valp hemma själv för tidigt och absolut inet längre stunder. Allt sånt tycker jag är viktigt att kolla upp innan man köper hunden. Om man kanske själv kan ha med den på sitt jobb eller om man har någon som kan hjälpa en. Annars tycker jag inet man ska skaffa en hund. Om hunden ska ligga hemma själv hela dagen så tcyekr jag inet dte är rätt val att skaffa hund.
 
Sv: Hur har ni tid?

Jag jobbar natt och sambo dagtid, så det är till 90% alltid någon hemma med hundarna. Och skulle vi åka iväg någon stans dit dom unte kan följa med så skaffas det hundvakt.
 
Sv: Hur har ni tid?

Jag har sådan tur att jag nästan alltid kan ta med mig hundarna!

Men de flesta hundar kan vara ensamma några timmar varje dag bara de är ordentligt avrastade innan och får tillräcklig stimulans senare.

En fördel är också att man har flera hundar.De har ett enormt sällskap av varandra.
 

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
979
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 214
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp