Hur har ni lärt er köra häst?

Sv: Hur har ni lärt er köra häst?

Jag började köra själv, körde in och började köra min gammelponny. Jag fick lite tips och råd av "körerfarna". Sen har det rullat på med massa folk som kan massor, och kört i skogen själva under många år. Jag kör inte proffessionellt utan mest för husbehov och skoj. Kör in hästarna gör jag själv, men utbilda vidare, finlir och tävling får någon annan gärna göra.;)

Hejsan!

Jag kunde inte låta bli att skicka en pm till dig om den där Sindarve!!
Vad är det för något, låter jätteroligt!
Kan man läsa om det på internet eller så?
Är det ett läger man åker på?

Hälsn. Carolina
ps. förlåt för attacken ;)

Jag hjälpte till i ett travstall i tonåren, de slängde upp mig i en vagn och så var det bara att hänga på i deras tempo :crazy: Där lärde jag mig grunderna och efterhand kunde jag även ge mig ut på egna turer där.

Sedan jobbade jag en tid med uppdragskörningar inne i centrala stockholm... Hur jag vågade ge mig på något sånt utan mer erfarenhet är en gåta, men där lärde jag mig otroligt mycket av de fantastiska hästar jag fick köra :love: Och även av min arbetsgivare förstås, som är väldigt duktig och erfaren. Jag är jätteglad att jag fick möjligheten att jobba där!

Sedan har jag lärt mig av mina egna körhästar och av min sambo. Till sommaren ska jag åka på min allra första körkurs...

Liknande trådar

S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 367
Senast: Appetax
·
Ridning Akademisk Ridkonst á la IngelaH Att jag skriver just ”Akademisk Ridkonst á la IngelaH”, beror på att det finns tusen och åter tusen...
Svar
14
· Visningar
1 836
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka