S
Smurfan
Jag tycker det är jättesvårt att veta om man ska göra KUB test eller inte!!! Med första barnet var det aldrig aktuellt, jag fattade inte att jag var gravid förrän v 8 o var på inskrivning v 12 o då fanns inga tider kvar, plus att jag var 33 år då. Nu är jag 36 o jag har fått en tid för tidigt UL (som alla får göra här oavsett KUB eller ej) och funderar mig blå... Jag vet inte om DS skulle vara skäl till abort, det beror väl lite på om de kan hitta andra missbildningar som allvarligt hjärtfel mm oxå, men tris 13 o 18 vill man ju helst slippa och antagligen "vill" fostret/barnet med . Dock, ponera att man får ett sämre KUB- resultat, gör fvp, får reda på att fostret är OK och sedan får missfall till följd av fvp... Snacka om öken!!
Kan tillägga att jag är i v 10 nu, ska på inskrivning på onsdag o UL /ev KUB om drygt två veckor. Kommer självklart att diskutera detta m BM på ons med vill höra vad ni tycker. Fortsätter köra mitt hemliga alterego tills efter 1:a UL o outar då om det verkar grönt.
Kan tillägga att jag är i v 10 nu, ska på inskrivning på onsdag o UL /ev KUB om drygt två veckor. Kommer självklart att diskutera detta m BM på ons med vill höra vad ni tycker. Fortsätter köra mitt hemliga alterego tills efter 1:a UL o outar då om det verkar grönt.