Hur har ni det med brandsäkerheten där hemma?

Vi har brandsläckare och brandvarnare. Tre av dessa går direkt till sector alarm och via övervakningskameror kan dom se rökutveckling och skicka brandkåren. Dom har även nyckel till huset och information om antalet djur osv. Dessa tre brandvarnare tjuter även så högt att det hörs flera hus bort :)

Sector alarm satte dessa varnare i 'köksområdet', tvättstuga och garage som tydligen var de vanligaste ställena för brand att starta enl dom.

Edit: glömde att vi har branddörr till garaget.

Vart köper man brandfiltar? :)

vi har en brandsläckare per våningsplan och 4 brandvarnare på nederplan och 3 på ovanvåningen så det är ett elände när någon av dem piper för batteribyte
vi har även en brandstege/repstege ifall vi behöver ta oss ut via fönster på ovanvåningen då vi sover där uppe
en brandfilt finns lättillgänglig i tvättstugan som är bredvid köket

Liknande trådar

Hemmet Via mitt försäkringsbolag fick vi en gratis genomgång av Anticimex kring hur vi kan förebygga inbrott, vattenläckor, brand osv. Vi har...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 436
Senast: Krålus
·
Hemmet Har snöat in mig lite på att få in mer färg hemma. Dels är det snyggt och dels mer trivsamt. Hur tänker ni hemma hos er? Har ni mycket...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 437
Senast: Lyan
·
Kropp & Själ När jag sover hemma har jag, i alla fall senaste halvåret, vaknat med täppt näsa och ofta grusiga ögon också. Jag har funderat på om det...
Svar
13
· Visningar
663
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 469
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar