Menar du att man ska ta på sig reflexvästen och stanna inne om det börjar brinna?
Tänkte
om man skulle bli kvar inne och de letar efter folk så kanske det kan göra nytta?
Som tidigare sagts i tråden ska man inte springa ut hur som helst pga. röken/rökgaserna och lägenheter är ganska brandsäkert byggda trots allt en stund åtminstone, så risken finns ju att man blir liggandes någonstans inne och då med hjälp av reflexvästen blir lättare att hitta.
Givetvis bör man ta sig ut om man kan på ett vettigt och tryggt sätt.
Har varit med om brand på 8:e våningen (på jobbet det brann på markplan) och var tvungen att stanna inne, men hade jag vart hemma hos mig i min lägenhet nu hade jag nog gått ut på balkongen och stängt dörren så gott jag kan efter mig och hoppat ner, är ju bara andra våningen och asfalt är väl ganska mjukt att landa på? *inbillar mej åtminstone det*
En gång var det hos grannen vägg i vägg och då tokbankade räddningstjänsten på och varnade att jag ev. skulle få gå ut med dem om det behövdes.
Jag har aldrig så fort: klätt mig, tänkt på vad som kan vara bra att ha med sig ( de blev mobilen, nycklarna, cigg
en extra tröja och hundens papper) var ganska skönt jag var ensam hemma mitt x hade mig snurrat runt och inte tänkt alls.
Slapp dock utrymma men fick försöka informera räddningstjänsten om det jag visste, var en yngre kille som festat och somnat ifrån pizzan i ugnen och fick dörren uppbruten, när jag frågade några dagar senare om vi skulle gå till pizzan och handla muttrade han: usch det vart en dyr kväll...