Det finns en yrkesgrupp till som är likadan - åkeribranschen![]()
Haha, ja. Jag dejtade en lastbilschaufför ett tag. När han ringde var det ofta ett gäng killar till i det samtalet som också var ute på jobb

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en yrkesgrupp till som är likadan - åkeribranschen![]()
Haha, ja. Jag dejtade en lastbilschaufför ett tag. När han ringde var det ofta ett gäng killar till i det samtalet som också var ute på jobb![]()
Jo, men nu tänker jag mest på folk som ringer till en under arbetstid för att småprata. Inte jobbrelaterade samtal alltså utan bara ringer för att snacka en stund. Eller dyker upp hemma hos en för att hälsa på - fastän det är mitt på en veckodag och jag jobbar (hemifrån). Det gör man inte med folk ur andra yrkesgrupper. Jobbar man hemifrån tycker jag det känns som att man inte riktigt respekteras på samma sätt, som om man kan jobba lite när som helst och några timmars avbrott inte spelar nån roll.Tandläkaren har ju iofs oftast en sköterska som hanterar telefon etc.
Jo, men nu tänker jag mest på folk som ringer till en under arbetstid för att småprata. Inte jobbrelaterade samtal alltså utan bara ringer för att snacka en stund. Eller dyker upp hemma hos en för att hälsa på - fastän det är mitt på en veckodag och jag jobbar (hemifrån). Det gör man inte med folk ur andra yrkesgrupper. Jobbar man hemifrån tycker jag det känns som att man inte riktigt respekteras på samma sätt, som om man kan jobba lite när som helst och några timmars avbrott inte spelar nån roll.