Hur hantera rå fisk?

fejko

Trådstartare
Jag har snöat in lite på poker bowl och funderar på att göra det själv, men hur gör man med fisken? Det är väl inte så nyttigt med rå fisk? Ska manfrysa den? Det är väl inte så bra för smaken?

Odlad lax behöver inte frysas innan. Jag brukar köpa från en fiskbil/fiskbutik och inte från frysdisken i mataffären.

Annars är det bara att se till att den är färsk och fin, luktar gott och förvaras i kyl tills man ska äta den. Jag älskar pokebowl och har gjort med rå lax flera gånger hemma. Mums! Jag marinerar laxen en liten stund innan och det blir såå gott!!

Åh ja det är så himla gott! Jag har aldrig gjort själv, dock har jag köpt hem srirashamajo nu iaf :d

Senast ändrad:
Äter mycket fisk och en en hel del rå, precis som med rött kött ser jag till att den är fräsch. Ibland kallröker jag den, funkar fint att göra med grönsaker också.

Liknande trådar

Mat Jag (som de flesta) äter 3 gånger per dag, d v s 21 måltider i veckan. Frukost kan jag lätt göra vegetarisk om jag tar ost på mackan. Då...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 467
Senast: Badger
·
Mat Jag har under många, många år haft problem med magen och prövat den ena dieten efter den andra. Nu verkar det som att det äntligen är...
2
Svar
35
· Visningar
2 061
Senast: Keb71
·
Mat Jag har börjat fundera lite kring mina frukostvanor... De är inte direkt dåliga, kunde ha varit värre, men ganska tråkiga och skulle nog...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
3 712
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Nästan all kattmat innehållet fisk. I majoriteten av barnböcker/filmer är det fisk som ges till katter. Pekböcker har ofta att man ska...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka