Hur hälsar du på en för dig okänd hund?

Sv: Hur hälsar du på en för dig okänd hund?

Som barn hälsade jag på 90% av alla hundar jag passerade på gatan. Brukade alltid gå till väga på nästan exakt samma sätt; "Hej! Kan jag få klappa hunden? Är den en tik eller hane? Vad heter hon/han? Hur gammal är hon/han?" (Något i den stilen iaf.) Denna lilla "tradition" fortsatte i ett par år och jag hade alltid lyckan att hälsa på riktigt snälla/glada hundar.

I alla fall, jag satt mig aldrig ner på huk och lät dom främmande hundarna komma fram till mig som man tekniskt sätt ska. Istället så fick dom lukta på mig lite grann och sen började jag direkt klappa dom; minns inte så exakt eftersom detta var cirka 10 år sedan. Nu för tiden hälsar jag knappt på okända hundar förutom lite ögonkontakt och barnsligt "Heej!" när dom går förbi med sina ägare eftersom det är inte ofta ägarna stannar till med sina hundar längre.

Hälsar dagligen på främmande hundar på jobbet.

Brukar hälsa på ägarna först, låta hunden lukta på mina kläder (brukar vara spännande) och sen sätta mig på huk och hälsa på hunden - den får komma fram frivilligt.
Om den inte vill komma fram har jag inget val än att göra det jag ska ändå, men de flesta brukar hälsa.

:bow: :bow: :bow:
All heder åt dig!
Är så trött på människor som säger "Det är ingen fara, hon är bara glad" när mitt tonårsmonster beter sig som en tok när hon vill hälsa.
Jag skiter väl fullständigt om det inte är någon fara för dig om hon hoppar, jag vill inte att du hälsar på min hund öht när hon inte beter sig, har jag lust att skrika. (Ja det är "hundvana" människor jag menar)

Ja det också! Den enda hunden jag hälsar hysteriskt glatt på är min egen:D

det är hunden som ska få ett val. antingen vill den hällsa el inte o man borde inte sträcka framm händerna i en snabb rörelse när man hälsar, även om man känner hunden i fråga.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
752
Senast: MML
·
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
413
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
1 988
Senast: MML
·
Övr. Hund Min storpudelhane är 2,5 år och lättstressad. Vi har nyligen flyttat från landet där det mest fanns katter rådjur och harar att nosa...
Svar
1
· Visningar
371
Senast: chimichanga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka