Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack, bra tips! Skulle definitivt kunna jobba mer på handhygienen. Tvättar händerna när jag varit inne på toaletten men är dålig på att göra det annars. Pillar dessutom överallt, tog ut linserna igår på jobbet utan att tvätta händerna innan
Pillar dessutom överallt, tog ut linserna igår på jobbet utan att tvätta händerna innan
Mitt ex var alltid förkyld. Sen började han äta Probi Frisk och var inte alls sjuk så ofta. Det gjorde massor för hans immunförsvar.Jag är alltid förkyld. Jag har gett upp. Inget funkar. Så min nya strategi är nu att bakvänt försöka strunta i stressen kring att jag alltid är förkyld. Jag har ca 12 rejäla förkylningar per år.
Äter du fem olika frukter/grönsaker/bär varje dag totalt sett? Inte fem olika grönsaker och fem frukter och fem olika bär varje dag?För mig funkade det att helt enkelt få till "fem om dan" alla dar året om av grönsaker, frukt och bär i olika färger. Gav effekt till följande vinter. 12 år sen jag senast var sjuk i förkylning/influensa. Innan dess var jag sjuk "jämt".
Äter du fem olika frukter/grönsaker/bär varje dag totalt sett? Inte fem olika grönsaker och fem frukter och fem olika bär varje dag?
Oavsett låter det bra.
Mer rotfrukter nu vintertid eller mest bär?
Vilket äter du mest av?
Det låter vettigt. Jag brukar ha grönsaker i soppa annars är jag lite dålig på att äta de varma.Jag tänker "fem om dagen", med målsättningen 500g om dagen som också är rekommendationen. Så totalt "fem".
Jag äter det som är i säsong och/eller det jag har tillgång på. Men dagligen nu vintertid blir det bär, kålsallad och varma grönsaker. Idag innebar det havtorn/blåbär/hallon till frukostgröten, rödkålssallad med tomat och gurka före lunchen, ångkokta morötter/rotseller/kålrot till lunchen och middagen.
Försöker variera så kan bli ångkokt broccoli till maten imorgon t.ex.