hur hade ni gjort?

K

knasenknas

min skickliga mamma har glömt att köpa krafft till pållan och det är helt slut, :devil:
hon får i vanliga fall krafft groov och har alltså bara betfor och havre hemma, kna jga ge henne det bara för ikväll? hur mycket isåfall?

Sv: hur hade ni gjort?

Jag hade givit hennes vanliga foder, och bara skippat Krafften, även om det varit för ett par dagar.

Iccic skrev:
Jag hade givit hennes vanliga foder, och bara skippat Krafften, även om det varit för ett par dagar.

du menar alltså bara hö?

Ja, om hon annars får bara hö. Får hon massor med Groov i vanliga fall skulle jag ge henne mer hö (om jag trodde hon skulle äta mer). Vill hon ha "skrammel i krubban" så kanske jag skulle givit en näve havre eller betfor bara för att, mer för att ersätta känslan av att äta kraftfoder än för att ersätta näringen i kraftfodret. Och är det bara för ikväll så kan du nog lungt bara hoppa över Krafften. (Hade varit liite värre om det var höet som var slut... :angel: )

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 632
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 841
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka