Sv: Hur hade ni gjort?
Får jag passa på att ställa en fråga i samma tråd..? det gäller i princip nästan samma sak.
Har också precis blivit medryttare på en häst. Vi kommer bra överrens när jag pysslar med honom, och han är ganska nyfiken på mig
Men han testar mig gärna lite
Första gången jag hämtade honom i hagen var han snäll. Jag gjorde precis som ägaren sa, hälsade och trädde på honom grimman i från sidan. Och kom inte framifrån. Av någon anledning kan han bli lite upprörd då. Hans förra ägare behandlade honom inte så väl..det var långpisk med in i boxen. För att visa vem som bestämmer :smirk:.
Andra gången jag skulle hämta honom var han grinig och ville itne alls, jag gjorde precis som förra gången..hälsade (och han har hälsat vänligt tillbaka varje gång
) försökte trä på grimman lungt från sidan. Men icke. Det ville han inte. Han vände sig om och la öronen bakåt, och fortsatte så. Jag ställde mig vid bogpartiet och klapapde lite på halsen och fösökte så igen några, gånge men han vände bara rumpan till. Men han försökte inte sparka eller något sånt!
Sedan stod han stilla men gjorde himla fula grimarser och ville inte alls att jag skulle nå upp med grimman..
Har ni några tips? Jag tror vi behöver lära känna varandra bättre..men precis som Fjunet är det inte så lätt om man inte ens får tag i hästen.
Vad ska jag göra? Jag hade förresten med mig en morot första gången. Han fick en liten tugga av den medans jag satte på grimman och resten när grimman var på.
Var det rätt eller fel?
Tycker ni jag ska köra mutningsmetod? Vore ju trevligast i fall han ville leka med mig utan att behöva mutas