Jag har inte varit med om det personligen, men har bott i många år i Frankrike, och där har det hänt så många liknande historier med kamphundar, som människor köper för att dom är så tuffa och ja, inte vet jag varför. Men många glömmer att det finns kamp i dessa raser. Dom har ju avlats sen många generationer just för detta ändamål och det går inte bort. Vissa hundar har mindre tålamod än andra och det yttrar sej ofta i aggressioner som ibland kan vara ödesdigra. I Frankrike ska alla kampraser gå med munkavle, alltid vara kopplade utomhus, ägarna ska gå på kurs med certifikat och inte avla. Kommer ihåg ett fall där en hundägare, som var en duktig dressyrlärare, fick sina två barn attackerade av sina egna hundar, typ kamphundar. Hundarna var ju så snälla och gulliga med barnen....tålamodet tog slut och dom bet vilt. Jag skulle ta bort hunden innan något otäckt händer och skaffa en annan ras, det finns många trevliga som du kan dressera, gå på kurser och tävla med, som inte har en bakgrund av nedärvd aggressivitet.