Hur göra solskydd? Bråttom!!

S

snofflan

Hur gör man enklast ett sol/regnskydd att ha ute i hagen? Det ska vara enkelt att göra. Några förslag? Min stackars pålle håller på att få solsting :crazy: .
 
Sv: Hur göra solskydd? Bråttom!!

Ha ha....min kompis o jag skämtade precis om det! =) Tål ju att tänkas på men jag söker dock fortfarande fler tips o idéer.
 
Sv: Hur göra solskydd? Bråttom!!

Under Hästverksam finns flera trådar om ligghallar och vindskydd.

Annars är väl den enklaste varianten av beständigt solskydd att ställa upp ett plåttak (lutande bakåt förslagsvis, annars rinner regn och snö ner på hästarna i framkant) med 4 kraftiga "ben" om du förstår hur jag menar? Typ som ett vindskydd utan väggar. Tänk på storleken och åt vilket håll du vänder det bara, annars är risken att solen kan lysa rakt in under taket större delan av dagen...

Det andra jag kan komma på är att plantera en grupp träd i hagen. Björk och Asp växer fortast, men om du planterar nu så ger de ändå ingen vidare skugga förrän tidigast nästa år, beroende på åldern på plantorna.
 
Sv: Hur göra solskydd? Bråttom!!

Tack för ditt svar! Tanken är att det ska vara lätt att smälla upp med tanke på att jag inte själv äger stallet o dom som har det inte verkar bry sig så himla mycket om skydd. Därför kan jag tyvärr inte direkt plantera något. Men ska försöka mig på nåt typ av skjul på nåt sätt.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har fått lära mig att hästen ska vara ren och torr innan klippning, dvs. ren som duschad med schampo. Detta för att få en jämn och...
2
Svar
28
· Visningar
1 787
Senast: Ketrawzc
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 702
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp