Hur göra i jul?

Sv: Hur göra i jul?

Jag har aldrig haft några restriktioner på mina barn vad dom ätit..så gluten? nej..
Mina barn är 18,21,23 år idag,och ingen av dom är varken sockerberoende,allergiker,laktos gluten eller något..

Dom har fått smakat det mesta från det dom var små,men en del i mindre mängder,dom har inte fått gå lös i en godisskål eller en sillburk eller kakburken..men smakat har dom fått gjort!

Jag blir lite rädd ibland när jag läser om vad barn inte ska äta osv..
Låt dom få smaka,men kanske inte varje dag och inte så stora mängder!

Men vadå,får inte barn äta bröd för att dom kankse kan bli glutenbarn? Säger BVC det?

Senast ändrad:
Sv: Hur göra i jul?

Men vadå,får inte barn äta bröd för att dom kankse kan bli glutenbarn? Säger BVC det?

Nej det tror jag inte någon BVC säger. Däremot rekommenderar de att gluten ska introduceras långsamt och gärna i skydd av amning. Men det går ju oftast av sig själv med välling, gröt och smörgåsar. :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
480
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 449
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 080
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka