Hur gör "vilda" ston?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 885
P

prallan

Endel ston brunstar ju i sin dräktighet, om ett vilt sto gör det, tar hon emot hingstar då? Hur går det med fölis?

Sv: Hur gör "vilda" ston?

Nu tror jag inte att dessa ston "ställer upp när det blir allvar" vid fribetäckning, men om de gör det så selekterar dessa bort den "talangen" med att aborterar eventuella likasinade döttrar i samband med en dräktighetsbetäckning

Så om de tar emot hingsten så kastar de, alltid?

Det har ju alltid sagts att om man betäcker en skenbrunstig dräktig märr så kastar hon men jag kan inte svara mer på det än vad äldre berättat för mig och vad jag vet har vi aldrig betäckt en sådan hos oss

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
2
Svar
21
· Visningar
1 383
Senast: cili
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett nystartat företag och ska företaga inom avel och har nu två unga lovande hingstar jag vill använda inom avel för både...
Svar
18
· Visningar
1 988
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 702
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka