Hur gör veterinärstudenter? Engelskt hästlexikon

C

Cettan

Jag har äntligen fått min kurslitteratur för hästens beteendebiologi kursen som jag ska läsa i vår. Men eftersom boken är på engelska och det är rätt mycket fackord så förstår jag inte allt. Någon som vet om det ens existerar ett engelskt/svenskt lexikon med hästord? hur gör veterinärstudenter? Mycket av den litteraturen är väl på engelska? Eller är alla veterinärstudenter naturbegåvningar på engelska?:idea: Någon som har någon ide?

Sv: Hur gör veterinärstudenter? Engelskt hästlexikon

Jo det finns lexikon med häst ord, och när det gäller veterinär så är väl även en hel del på latin...

En stort eng lexion innehåller ju "alla" ord... Men jag har även haft en liten med enbart "hästord"... Så det är nog bara att ge dig ut i bokhandeln och leta och fråga efter!

Det mesta ger sig ganska snart dock när man väl börjar kursen. Jag höll på att bryta ihop när jag började läsa alla juridiska termer (läser inte veterinär alltså). men nu går det bra. (Eller ah, bra och bra kanske var att ta i hihi)

Jag har äntligen fått min kurslitteratur för hästens beteendebiologi kursen som jag ska läsa i vår. Men eftersom boken är på engelska och det är rätt mycket fackord så förstår jag inte allt. Någon som vet om det ens existerar ett engelskt/svenskt lexikon med hästord? hur gör veterinärstudenter? Mycket av den litteraturen är väl på engelska? Eller är alla veterinärstudenter naturbegåvningar på engelska?:idea: Någon som har någon ide?
Det brukar lösa sig efterhand i samband med föreläsningar och sånt. Min kurslitteratur har varit på engelska i stort sett alla kurser (t ex. foder, fysiologi, cellbiologi etc. etc.) och man får in snitsen efter ett tag, jag lovar

Det finns ett medicinskt lexikon sve-eng/eng-sve, det kan man nog ha nytta av som veterinärstudent. Annars, när det gäller typiska hästrelaterade ord, som inte går att förstå av sammanhanget, så får man väl googla :) eller använda ett hästlexikon.

Kolla på biblioteket där du pluggar. Om de inte har något att låna ut så har de referensexemplar som du kan läsa där eller så får du tips om vad du kan köpa. Fråga i informationsdisken!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 385
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 917
Senast: Rosett
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 508
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama