Man kan sälja med rätten att säga nej till vidare försäljning
Detta gjorde jag med den senaste jag sålde. Detta innebar att jag hade rätten att godkänna nästa köpare och om hästen såldes utan mitt medgivande skulle hästen lämnas tillbaka till mig plus en rejäl straff avgift som skulle betalas till mig. Detta brukar vara ett rätt bra sätt att se vem som är seriös med hästen eller inte. Jag skrev även in i kontraktet att det skulle gälla även för nästa och nästa och nästa försäljning. Går då personen med på detta så är dom seriösa och även nästa person de säljer till är seriösa osv. har fungerat bra för mig tycker jag. Enklaste saken är att man blir av med "problemet" och riskerar inte att få hem hästen direkt om någon inte vill/kan ha den. -
Jag förstår folk som inte vill slakta men inte lika mycket som folk som vill ha "alla" sina hästar som sina trotts att dom är slut för det man vill ha dom till.
Kompisen har kvar alla sina hästar hon har 10 nu tror jag och hon jobbar 2 jobb plus allt extra hon kan för att föda dom och det är inte sunt. Vill man vara säker på vad som kommer hända så slaktar man då vet du vart hästen är. Jag tror iaf att hästar kommer till himlen och att vi kommer få träffa alla våra vänner en vacker dag igen.