Hur gör ni?

C

Cecely

Jag och min svärmor hade bestämt oss för att eventuellt bli distansryttare. :) Så i söndags så gav vi oss ut på en längre ritt (3 mil). Vi skrittade mest och tog det lugnt. Det tog ca 4 tim att komma runt! Dessutom har jag aldrig i hela mitt liv haft så ont i min underkropp!!! Sittbenen fanns inte kvar och pyttan sitter nog fortfarande kvar på sadeln! :crazy: Efter detta började jag tvivla på att jag valt rätt diciplin...Är det såhär det är för er som rider distans??

hi hi! :D är på samma utbildningsnivå som dig, o håller helt med. vad har du för sadel? ska få en barefoot på måndag, vilket jag hoppas skonar mina sittben bättre än mina andra lågpris sadlar gjort. sen brukar jag trava nån bit om jag känner att jag stelnat till, så man låter blodet passera några varv :smirk: men en skön sadel som både du o häste trivs med är nog viktigast.

:angel: :angel:
Det ÄR så i början...

Efter första distansen jag red(5 mil)så hade jag sååå ont i hela kroppen dagrna efteråt. Och framför allt i underkroppen. Gick som om jag skitit på mig i flera dgr. :o

Ändå hade jag tränat endel hemma o ridit långt, men det blir inte alls samma sak. Man rider ju aldrig i samma tempo hemma, iaf inte så långt.

Men kroppen kommer att vänja sig, jag lovar. ;)
Nästa gång har du säkerligen inte alls lika ont.

nu när vi var ute så blev det ju westernsadeln, logiskt tänkte jag men ack nej! nästa gång blir det dressyrsadeln!

westernsadeln var ingen hit efter 4 timmar nej! ijuförsej så har jag någon billig kvalisort på min, men ändå! inte konstigt att cowboysarna går som dom gör... :crazy:

hahaha, eller hur!! när tårna börja peka innåt då har det gått för långt! men man förstår ju nu varför det finns vadderade byxor och sånt till distansryttare, jag kommer nog specialtillverka mina med ett par kunddar med!

Det ÄR så i början!

Säger som de andra...och min mamma fick hjälpa mig ur sängen dagarna efter premiärritten och mata mig för jag hade så OOOONNNTTT!!!!!!!!! (det var en cr på 4 mil...)

Nu kan man rida en tolvmil utan att få några större besvär... :crazy:

Skritt är ärligt talat den värsta gångarten som finns för våra ädlare delar. Speciellt om man har en sämre (för ryttaren) sadel. Då kan man få ont både här och var.
Jag har själv aldrig haft problem med ont i gumpen eller framför vid distans. Har sett till att ha skön sadel eller en rumpvärmare som vaddering.
Träningsvärk är en helt annan femma, oj! Snacka om att rulla av sängen :rofl:
// Linda

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag, borträknat lite semester, jobbat i åtta veckor på mitt nya jobb. Och jag kan bara inte få mig att känna att jag trivs. :(...
Svar
16
· Visningar
2 610
Senast: cassiopeja
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 431
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 363
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25