Hur gör ni?

S

snuffo_12

Hej:) Har en liten fråga bara. När ni rider barbacka, rider ni lätt eller sitter ni ner i traven då?:)

Sv: Hur gör ni?

Om pållen håller en sakta trav så sitter jag. Men om det går fortare rider man lätt :) Pålle nr2 har en superskön kort trav, och dessutom en rygg som gjord för att sitta ner.
Att sitta ner ger mer tid att njuta av naturen :)

jag sitter alltid ner förutom om hon av någon anledning börjar slängtrava, då rider jag lätt tills jag själv hittat igen balansen och hon hunnit lugna ner sig :)
i övrigt är hon som en gunghäst/fåtölj att sitta på, så så länge hon inte slängtravar sitter man som gjuten :D

Sitter ner gör jag med. Har faktiskt inte ens slått mig att det går att rida lätt barbacka.. Så det får jag prova nästa gång :angel:

Varierar mellan nedsittning och lättridning. Rider dock sällan barbacka så lättridningen är rätt ringrostig

lite av varje, pollan har en mysig trav men skummpar när hon länger på steget. när vi klättrar så halv står jag upp, men när jag red ponny så hade jag en wanna be jockey sits med knäna vid manken stod upp ordentligt XD. världens snällaste ponny som var den snabbaste på hela grus vägen (dvs liten b ponny mot en minishettis och en bockande shettis under inridning :D).

Sitter nästan alltid ner. Men så är min häst helt underbar att rida barbacka på också. På min förra var det näst intill omöjligt att sitta ner i traven barbacka, där var det enklast att hålla sig i skritt eller galopp... :p

Visst går det alltid, men jag tycker det är mycket svårare än att sitta ner, och då har polle ingen undebar trav heller.

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 118
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 741
Senast: mamman
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
536
Senast: MiniLi
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
240
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama